کانال تلگرام رسمی ما تبلیغات شما در این مکان

نمونه سولات هشتم

記号。矢印。左 のデコメ絵文字علوم درس دوم...دانلود

-記号。矢印。左 のデコメ絵文字درس 1 تا 4 مطالعات اجتماعی...دانلود

-記号。矢印。左 のデコメ絵文字درس 4 مطالعات اجتماعی...دانلود

-記号。矢印。左 のデコメ絵文字درس 1 عربی...دانلود

-記号。矢印。左 のデコメ絵文字درس 6 مطالعات اجتماعی...دانلود

-記号。矢印。左 のデコメ絵文字درس 5 مطالعات اجتماعی...دانلود

-記号。矢印。左 のデコメ絵文字درس 1 و 2 ادبیات...دانلود


::نمونه سوال ریاضی هشتم::

 


پاسخ درس هایی از قرآن-جلسه یازدهم-رایگان

-----{پاسخ درس هایی از قرآن-سال95-1394}-----

«سؤالات مسابقه»

1- بر اساس روایات، عزّت جامعه در گرو چیست؟

1) پیروی از رهبران الهی

2) انجام وظایف عبادی

3) رشد و پیشرفت اقتصادی

2- بر اساس روایات، مهم ترین عامل ذلّت افراد در جامعه چیست؟

1) دروغ گویی

2) بخل ورزی

3) سستی و تنبلی

3- آیه 86 سوره اعراف به کدام نعمت الهی اشاره دارد؟

1) کثرت روزی

2) کثرت جمعیت

3) نزول باران

4- بر اساس قرآن، ریشه نافرمانی شیطان از دستور الهی و ذلّت او چه بود؟

1) جهل و نادانی

2) نفاق و تفرقه افکنی

3) تکبر و بزرگی طلبی

5- بر اساس قرآن، چه کسانی در قیامت به یکدیگر لعن و نفرین می کنند؟

1) کافران و مشرکان

2) دوستان و طرفداران ظالمان

3) منافقان و دوچهرگان


منتظر نظرات شما هستیم

هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع حرام می باشد.





برخی از کاربردهای مفید مواد پرتوزا

-----{علوم}-----(پایه هفتم و پایه هشتم و پایه نهم)

تولید انرژی :

بر اثر شکافت هسته ای حاصل از مواد پرتوزا مقدار بسیار زیادی گرما آزاد می شود که از این گرما برای تولید بخار و به حرکت در آوردن توربین ها استفاده می شود و در نهایت باعث تولید انرژی الکتریکی می گردد.  شناسایی و

درمان بیماری ها :

 در بحث تشخیص زمانی كه این مواد پرتوزا را به بدن بیمار تزریق می کنیم ، این مواد در عضو موردنظر جمع و پرتوهای حاصل از آن باعث می شود كه بتوانیم تصویری از این عضو به دست آوریم و به این تشخیص برسیم كه آیا فعالیت این عضو طبیعی است یا خیر و در صورت وجود نارسایی اطلاعات دقیقی از علت و چگونگی آن به دست آوریم . در بحث درمان نیز تزریق مواد پرتوزا برای از بین بردن بافت های زاید بسیار اهمیت دارد.                                    

 تشخیص آتش سوزی :

در برخی از آشکارسازی های دود که ابزاری برای تشخیص خطر آتش سوزی و وجود دود در هوا هستند، از مقدار بسیار کمی مواد پرتوزا برای باردار کردن ذرات هوا و ایجاد جریان الکتریکی در دستگاه استفاده می شود . در حالت عادی جریان الکتریکی ثابتی در آشکار ساز برقرار است ولی با ورود دود و گازهایی غیر از هوا ، این جریان الکتریکی مختل شده و تغییر می کند و باعث اعلام هشدار در دستگاه می شود 



پاسخ فکر کنید ها و آزمایش های فصل 1 . 2 علوم هشتم

-----{علوم}-----(پایه هفتم و پایه هشتم و پایه نهم)

 فصل 1 ( مخلوط و جداسازی مواد )


  *تعاریف این فصل:                                                                                                             
ماده خالص:ماده ای که از ذرات یکسان ساخته شده باشدمی تواند عنصر باشد یا ترکیب عنصر: ماده ای ک از یک اتم ساخته شده باشد. ترکیب: ماده ای که مولکول های آن از اتصال اتم های مختلف ساخته شده باشد.

مخلوط: ماده ای که مولکول ها و ذرات آن یکسان نباشد.

 

در شکل های زیر مواد را تشخیص دهید؟ (صفحه2)

نمک: ترکیب(خالص)

آجیل: مخلوط ناهمگن

آب مقطر: ترکیب(خالص)

شربت آب لیمو: مخلوط ناهمگن آب وشکر وآب لیمو


خود را بیازمایید (صفحه2)


مس:عنصر
سکه : آلیاژمحلول جامد در جامد
شکر: تر کیب عناصر کربن وهیدروژن واکسیژن
دوغ : مخلوط نا همگن  سوسپانسیون




*انواع محلول ها و خود را بیازمایید (صفحه5)
محلول مایع در مایع : سرکه در آب – الکل در آب – اسید در آب- آب لیمو
محلول جامد در مایع :  نمک در آب – شکر در آب  
محلول گاز در مایع : نوشابه – آب که در آن گاز اکسیژن حل شده است. 
محلول جامد در جامد: آلیاژها
محلول مایع در جامد: ماده ی پر کننده دندان آلیاژ جیوه در نقره
گاز در جامد : یونولیت
محلول جامد در گاز: دوده در هوا (کربن در هوا)
محلول مایع در گاز: محلول بنزین در هوا در موتور ما شین
محلول گار در گاز: هوا – انواع گاز های سوختی 


*محلول ناهمگن : اجزاء آن قابل تشخیص هستند وبه طور غیر یکنواخت پخش شده اندمانند خاک – اجیل – انواع سالاد- سیب - دوغ - لقمه - خاک در آب - شربت خاک شیر - شربت آموکسی سیلین



 فعالیت (صفحه3)


الف) نمک وآب :شفاف - آب و خاک:کدر
ب) شکر در آب به راحتی حل می شود ولی ذرات خاک در آب - سوسپانسیون ایجاد می کند.



 فکر کنید (صفحه4)


 از مخلوط معلق سوسپانسیون نور عبور نمی کند وبه عبارتی مسیر نور در آن  نامشخص است،
*اندازه ی درات کمی بزرگتر از نانو است و بزرگتر از ( 10 به توان 7- ) نور در آن پخش میشود،به صورت معلق است.



فعالیت (صفحه4)
هرگاه مقدار حل شونده بیشتر شود،رنگ محلول هم بیشتر می شود.



خود را بیازمایید (صفحه5)


در الکل 70 درصد: مایع-آب حل شونده و الکل حلال است.
 در نوشابه: مایع-آب بیشترین ماده حلال است.حل شونده: گاز کربن دی اکسید،شکر
در سرکه: مایع-سرکه %80 استیک اسید حلال و %20 آب
در کپسول هوا: گاز-بیشترین ماده گاز نیتروژن(%78) می باشد و حلال می باشد.حل شونده:اکسیژن(%21)، کربن دی اکسید و بخار آب(%1)


*معمولا ماده ای که بیشتر است حلال وماده ی کمتر حل شونده است بجز محلول جامد در مایع که جامد همیشه حل شونده است.



آزمایش کنید (صفحه5 )


میزان حل شدن نمک خوراکی در آب در دمای 30 درجه حدود 39 گرم می باشددر صورتی که برای شکر وترکیبات دیگر تغییرات زیادتری داریم.

*تذکر: حل شدن نیترات پتاسیم در آب گرما گیر است وافزایش دما، حلالیت را زیاد می کند.
افزایش دما در واکنش های گرما گیر حلالیت را زیاد می کند  ودر واکنش های گرما ده  حلالیت  در اثر دما کم می شود در مورد حل شدن گاز ها در آب



گفت و گو کنید (صفحه7)


دو ترکیب قهوه وروغن زیتون خوراکی بوده دارای فوایدی هستند شامپو وصابون بعنوان مواد مخلوط :شوینده وچربی ها را در خود حل کرده ومیکروب کش هستند.روغن زیتون کلسترول آن کم ودارای انواع ویتامین ها می باشد.



فعالیت (صفحه7)


آبلیمو حدود 3
مایع ظرف شویی 8  
شیر 6  
آب پرتقال 4PH



 روش های جدا سازی مواد مخلوط (صفحه8)


 خرمن کوب: نوعی صاف کردن، اجزائسبک مثل کاه را از دانه جدا می کند بر اساس سبکی وسنگینیو اندازه ذرات
  قیف جدا کننده یا دکانتور: برای جدا سازی دو مخلوط مایع مخلوط نشدنی مثل آب وروغن - وآب ونفت که دو لایه ی جدا از هم ایجاد می کنند. نام روش سرریز کردن
 کاغذ صافی : دارای سوراخ های ریزی است که مواد جامد در مایع  را بر اساس اندازه از هم جدا می کند مانند جدا سازی گوگرد از اب-  گل وشن از اب
 سانتریفوژ : دستگاهی که با سرعت زیاد می چرخد مواد  مخلوط را بر اساس سبکی وسنگینی با نیروی گریز از مرکز کار می کند. جداسازی خامه از شیر .-جداسازی سلول های خونی از پلاسما
 دستگاه تقطیر: بر اساس تبخیر ومیعان دو مایع مخلوط شدنی مثل اب والکل-  اجزاء نفت خام – اجزاء گاز هوا
 دستگاه تصفیه آب : بر اساس داشتن صافی های مختلف ورزین های مخصوص مواد وذرات داخل اب را می گیرد
 دستگاه دیالیز: دارای صافی هایی از جنس غشاءسلول های صفاغ هستند که مواد لازم را از خون گرفته واز بدن خارج می کند.
 تبلور :  برای جدا سازی نمک ها  از اب. با تبخیر آب وبا استفاده ار میزان حلالیت ماده می توان مواد را از هم جدا کرد.



 فعالیت (صفحه8)
در مخلوط ماسه نمک مقداری آب ریخته،بع آن را از کاغذ صافی عبور میدهیم؛ماسه روی کاغذ صافی باقی می ماند.اگر آب نمک را حرارت دهیم اب بخار شده ونمک در ته ان باقی می ماند.



- ماده ی خالص از یک نوع اتم یا مولکول ساخته شده  اندولی مخلوط ها از دو یا چند مولکول  ساخته شده اند که می توان به روش های مختلفی آنها را از هم جدا کرد.

 


 

فصل دوم

 گفت و گوکنید (صفحه10) 

 هدف از این مطلب این است تغییرات می توانند مفید یا مضر باشند تفکر ودید افراد مهم است
 سوختن جنگل مضر است ولی از یک طرف باعث فعال شدن دانه ی سخت ونهفته در ختان در روی زمین می شود.
 رشد تکامل وفرد از یک طرف وپیرشدن سلول ها از طرف دیگر-  فاسد شدن میوه  - پوسیدن کاغذ – زنگ زدن اهن در یک نگاه مضر ودر نگاه دیگر :ر باز گشت مواد به طبیعت است .( تفکر همه جانبه مهم است).

 آزمایش کنید (صفحه11)

 حل شدن قرص جوشان بر خلاف تصور گرما گیر است ودمای دما سنج پایین می اید.تغییرات شیمیایی با تغییرات دما همراه هستند.

 فکر کنید (صفحه11)

- الف) واکنش مس سولفات با آهن یک تغییر شیمیایی وگرما ده است.
تجزیه دی کرومات آمونیم یک تغییر شیمیایی گرماده که با تولید گاز همراه است.
جوشیدن آب و تبخیر آب یک تغییر فیزیکی که گرما گیر  است.
حل شدن پوسته تخم مرغ در سرکه یک واکنش شیمیایی وگرماگیر است گاز کربن دی اکسید بوجود می آید.
 - ب) تولید گاز –تغییرات دما همراه با نورو گرما – تشکیل ماده جامد – تولید ماده ی جدید با خواص جدید نشانه تغییر شیمیایی مواد می تواند باشد.

آزمایش کنید (صفحه12)

 با بزرگ شدن ظرف میزان اکسیژن لازم برای سوختن شمع فراهم می شود وزمان روشن ماندن شمع طولانی می شود.
 با آزمایش دانش اموزان متوجه می شوند که طول شمع تاثیر خاصی در زمان ندارد.
 در یک نمودار خط افقی متغییر مستقل (آنچه ما تغییر می دهیم  اندازه ظرف) را می نویسیم ودر خط عمودی متغییر وابسته (انچه در طول آزمایش خودش تغییر می کند) نوشته واندازه گیری می شود.

آزمایش کنید (صفحه14)

در این واکنش شیمیایی آهن نرم ونازک در اثر گرما با اکسیزن هوا ترکیب شده وبعد از 5دقیقه کاهش میزان هوا دلیل بر  ترکیب اکسیژن با آهن می باشدکه می توان در صد اکسیژن را محاسبه کرد.
 آزمایش تجزیه آب اکسیژنه در حضور کاتالیز گر (اهن اکسید –پتاسیم یدید – منگنز دی اکسید) گاز اکسیژن زیادی تولید شده که می تواند ذغال نیمه افروخته را روشن کند. اب اکسیژنه در کنار کاتالیز گر تجزیه شده اکسیژن واب تولید می کند اکسیژن زیادی آتش را شعله ور می کند.

 فعالیت (صفحه15)

 - در سوختن عامل مهم وجود اکسیژن  - گرمای لازم – وسوخت مناسب می باشد    
 -باکنترل کردن مقدارسوخت  نوع ماده سوختنی – مقدار ورودی اکسیژن –
 -با حذف سوخت – با سرد کردن وحذف اکسیژن با آب سرد وپتوی خیس – شن وماسه خیس
ا-هر گاه درون ظرف سر بسته ای  اکسیژن تمام شود شعله خاموش می شود.

 اطلاعات جمع آوری کنید (صفحه16)

در اثر سوختن ناقص مواد الی گاز بی رنگ وبی بویی تولید می شود. این گاز تمایل زیادی برای چسبیدن به هموگلوبین خون دارد ونمی گذارد اکسیژن در دم وارد شود فرد  در اثر کمبود اکسیژن به راحتی خفه می شود.

 فعالیت (صفحه16)
بخار آب موجود را به وسیله ی یک ظرف سرد در بالای اتش که میعان بخار اب بوجود می اید.شناسایی می کنیم.گاز کربن دی اکسید را وارد آب آهک شفاف کرده آن را کدر می کند.

 آزمایش کنید (صفحه17)

بوسیله جریان الکتریکی باتری می توان سیم آهنی نازک را گرم و شعله ور کند.

 آزمایش کنید (صفحه17) قند

 در مرحله ی اول قند دوب شده وبه راحتی شعله ور نمی شود
- در ازمایش سوختن قند اگر کاتالیز گر خاک گلدان که دارای عناصر مختلف است قرار گیرد شعله قند به خوبی دیده می شود.
 مواد غذایی در بدن ما در دمای پایین اما در کنار انزیم ها که دمای اولیه را پایین می اورند صورت می گیرد-
 کاتالیز گرها موادی هستند که سرعت واکنش شیمیایی را با کاهش دمای فعال سازی زیاد می کند.

 آزمایش کنید ص19: چگونه می توان انرژی آهن را آزاد کرد؟

 یکی دیگر از را های آزاد سازی انرژی شیمیایی استفاده از انرژی الکترون ها می باشد. بوسیله دو تیغه ی مختلف ومحلول اسیدی  مناسب  میتوان حرکت الکترون الکتریسته بوجود آورد.
 وبرای بالا بردان میزان الکتریسیته   تعداد پیل را زیاد می کنیم یا به جای اهن از نوار منیزیم استفاده می کنیم الکترولیت نیز می تواند اسید قوی تری باشد

 

 فکر کنید (صفحه19)

1- سوزندن مواد
2- واکنش های مختلف مثل تولید الکتریسیته
3- استفاده از نور برای تولید برق وگرما 
4- استفاده از خاصیت مغناطیسی مواد

آزمایش کنید (صفحه20) قرص جوشان

در قرص جوشان چندماده از جمله اسید و ترکیبات نمکی وجود دارد با آب واکنش شروع شده وگاز کربن دی اکسید تولید می شود فشاری را ایجاد می کند که باعث پرتاب درقوطی می شود،این گاز با اب اهک شفاف کدر می شود 

دانلود تمامی فیلم ها و انیمیشن های علوم هشتم

-----{علوم}-----(پایه هفتم و پایه هشتم و پایه نهم)

دانلود تمامی فیلم ها و انیمیشن های علوم هشتم

  • برای مشاهده ابتدا فایل را دانلود و از حالت فشرده خارج سازید.
  • برای دیدن انیمیشن ها از نرم افزار flash player استفاده کنید

 

 

[قسمت دانلود]

 

 



نمونه سوالات ریاضی پایه هشتم گرفته شده از آموزشگاه های خصوصی

-----{ریاضی}-----(پایه هفتم و پایه هشتم و پایه نهم)

نمونه سوالات ریاضی پایه هشتم گرفته شده از آموزشگاه های خصوصی نمونه


سوالات ریاضی پایه هشتم گرفته شده از آموزشگاه های خصوصی این پک شامل پنج

pdf است.



http://www.uplooder.net/


منبع:tizhoshan2.blogfa.com 





مدارس کشور ۲۹ آذر، اول و سوم دی‌ماه تعطیل نیست

-----{مطالب بسیار جالب و خواندنی}-----

مدارس کشور 29 آذر و اول و سوم دی‌ماه تعطیل نیست

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس کشور فراتر از تقویم رسمی تعطیل نیست، گفت: هر روز تعطیلی مدارس برای کشور ۱۲۰ میلیارد تومان ضرر به دنبال دارد.

علیرضا جدایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت دایر بودن مدارس در روزهای 29 آذر، اول و سوم دی‌ماه اظهارداشت: آموزه‌های دینی و حرکت در مسیر توسعه و بالندگی و تأکید رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید، بر کار و اهمیت مضاعف تلاش مجدانه همه ارکان دولت است.

وی با اشاره به تعطیلات مکرر و موضوع بین‌التعطیلی، گفت: آموزش و پرورش رسالت بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ تلاش، کار مسئولانه و الگوی تلاش دارد و تحقق این امر علاوه بر جدیت مدیران و فرهنگیان در مدارس، همراهی و همدلی خانواده‌ها و مساعدت اولیی دانش‌آموزان را می‌طلبد.

جدایی با بیان اینکه هزینه هر روز تعطیلی مدارس برای کشور 120 میلیارد تومان است، گفت: هفته آینده هم مدارس فراتر از ایام تعطیلات تقویم رسمی کشور تعطیل نخواهند بود بنابراین به غیر از تعطیلات مبتنی بر تقویم رسمی، مراکز آموزشی دایر بوده و به فعالیتهای آموزشی و تربیتی خواهند پرداخت.

وی افزود: در بستر فرهنگی، سعی و تلاش و مسیر توسعه و پیشرفت، چیزی به نام بین التعطیلی مفهوم ندارد.

من وقتی این خبر راشنیدم این گونه شدم:sad tears emoticonbig tears emoticoncrying and sniffling emoticon

ترجمه ی مکالمات درس 5 انگلیسی هشتم

-----{زبان انگلیسی}-----(پایه هفتم و پایه هشتم و پایه نهم)

فانیندرا : مرتضی،درباره ی اصفهان برام بگو،کجاست؟

مرتضی : خوب،اصفهان شهر قدیمی در مرکز ایران هستش

فانیندرا : چه شکلیه؟

مرتضی : شهری بزرگ و تمیز هستش

فانیندرا : بناهای تاریخی داره ؟

مرتضی : بله،زیاد.در حقیقت،اصفهان مساجد و بناهای معروفی داره.

فانیندرا : آیا آنجا موزه ای هم هست؟

مرتضی : بله،چند تا از بهترین ها

فانیندرا : من باید به زودی این شهرو ببینم

مرتضی : حتما،و ما می تونیم درقسمت مرکز تجارت شهر غدا بخوریم. 







دانلود محتوای آموزشی فصل11 علوم هشتم

-----{علوم}-----(پایه هفتم و پایه هشتم و پایه نهم)

محتوای آموزشی فصل11 علوم هشتم

 

جهت کنفرانس دادن

شامل مطالب درسی و اضافه و جواب فعالیت ها

تهیه کننده:مصطفی علومی و امیرحسین اکبرزاده

رمز فایل:www.newnet.blogfa.com

منبع:www.newnet.blogfa.com